Τρίτη 12 Φεβρουαρίου 2013

Το αναπηρικό τροχοκάθισμα ως εργαλείο επαλήθευσης

 Όπως είναι γνωστό, η «αλυσίδα πρόσβασης» είναι μια φιλική, συνεχής και αδιάκοπτη πορεία που συνδέει διάφορους προορισμούς και διευκολύνσεις για την διακίνηση όλων των χρηστών κάθε ηλικίας και φυσικής κατάστασης.  Κρίκοι αυτής της αλυσίδας είναι τα κτίρια, οι δρόμοι και τα πεζοδρόμια, οι συγκοινωνίες, κ.λπ. Αν κάποιος από αυτούς τους κρίκους δεν λειτουργεί, τότε δεν υπάρχει αλυσίδα πρόσβασης.


Για τον καλύτερο έλεγχο εφαρμογής των προαναφερόμενων προδιαγραφών, εισηγούμαστε όπως η κάθε Τεχνική Υπηρεσία έχει στη διάθεσή της ένα αναπηρικό αμαξίδιο το οποίο να μπορεί να χρησιμοποιεί για επιτόπιους ελέγχους πεζοδρομίων, πεζοδρόμων, εξωτερικών χώρων κτιρίων, κλπ.
είσοδος ράμπας στην λεωφ. Σεβερη στην οποία φαίνεται η λαθασμένη υψομετρική διαφορά 3 εκατοστών που την καθιστά μη προσβάσιμη για αναπηρρικά αμαξίδια. Αν ο επιβλέπων μηχανικός είχε   ένα αμαξίδιο, θα ήταν εις θέση να γνωρίζει ότι η κατασκευή αυτή είναι λάθος.



Η εξοικείωση των λειτουργών των Τεχνικών Υπηρεσιών με το τροχοκάθισμα, θα προσθέσει στην γνώση και την κατανόηση των αναγκών της διακίνησης των ΑμεΑ που διακινούνται με αμαξίδιο, ώστε το σχεδιασμός /κατασκευή/συντήρηση/έλεγχος να είναι στοχευμένος και ουσιαστικός.

Στο πιο κάτω σχέδιο δίνονται οι διαστάσεις ενος κανονικού αμαξιδίου,  τις οποίες ο μελετητής πρέπει να έχει υπόψη του ώστε ο σχεδιασμός του να μην αοκλείεί τα άτομα που το χρησιμοποιούν για τη διακίνησή τους. 


Στο πιο κάτω σχέδιο φαίνετ αι ο χώρος που απαιτείται   για μια πλήρη στροφή 180 μοιρών: ελάχιστος χώρος διαμέτρου 150 εκ. και 170 εκ. για άνετη στροφή.







Γι αυτό και μπροστά από θύρες εισόδων απαιτείται πλατύσκαλο ελάχιστων διαστάσεων 150Χ150, ώστε να διακινηθεί ο χρήστης με άνεση και ασφάλεια.


σχ. από Building construction — Accessibility and usability of the builten εvironment




Είναι κι αυτά τα μπροστινά τροχάλάκια που την κάνουν ευέλικτη και της δίνουν τη δυνατότητα της 

επί τόπου στροφής. Προσοχή όμως στις άκρες των ακρών γιατί αν δεν υπάρχει προστατευτικό 

τοιχαράκκι μπορούν να εξοκείλουν.


Σημαντικό είναι επίσης να γνωρίζει ο μελετητής ότι η παραμικρή υψομετρική διαφορά πιθανό να προκαλέσει πτώση του χρήστη προς τα μπροστά γι αυτό πρέπει να καλύπτοται με μικρές ράμπες όπως φαίνεται στον πιο παρακάτω πίνακα



Ράμπες χωρίς χειρολισθήρα
Μέγιστη κλίση
Μέγιστο μήκος
Μέγιστο ύψος
1: 13 (7,5%)
1,20 m
0,09 m
1: 12 (8,3%)
0,8 m
0,06 m

0,6 m
0,05 m

0,4 m
0,04 m

0,3 m
0,03 m

0,2 m
0,02 m

0,1 m
0,01 m















Και τα υποπόδια, πολύ χρήσιμα κι απαραίτητα για να ακουμπούν τα πόδια αλλά τόσο..

. ενοχλητικά γιατί προτρέχουν και απαιτείται να τα λαμβάνουμε υπόψη στο σχεδιασμό














Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου